Hur funkar det?

Föreningsinsamling.se handlar om att göra det enkelt att stödja sin förening. Vi vill med modern teknik och sociala medier underlätta för alla föreningar, skolor och projekt att samla in pengar. På vår sajt kan du starta en egen insamling på mindre än 2 minuter.

Titta på videon
Skapa en insamling eller fond

1. Skapa en insamling eller fond

Med några få klick skapar du en egen insamlingssida. Beskriv vad du vill samla in pengar till och varför människor ska stödja just dig. Ladda upp bilder, länka till YouTube-video, koppla till Instagram och Twitter.

Fråga om stöd

2. Fråga om stöd

Skicka länken till din insamlingssida till alla dina nya och gamla vänner, familj och släkt, kollegor och klasskamrater. Använd Facebook, Twitter och allt annat du kan tänka dig. Vara obeveklig. Det är OK att be två eller tre gånger. Du vill trots allt göra världen till en bättre plats.

Ha kul!

3. Ha kul!

Tanken är att göra din insamling så engagerande att alla du når ut till ska vilja bli din supporter och ge en gåva.

Våra avgifter

Föreningsinsamling.se har ingen startavgift eller fast avgift. Vi vill att alla organisationer ska kunna testa att skapa en sida för att se om detta är något för dem utan att behöva riskera några pengar. Det är först när ni lyckas tjäna pengar som vi tar ut en avgift.

Vår avgift är rörlig och är på 5% (6,25% inkl moms) av de pengar som samlas in via plattformen. Utöver det så har vi en månatlig basavgift på 240 kr (299 kr inkl moms) per organisation som dras från insamlade pengar. OBS: om ni inte samlar in några pengar så utgår ingen avgift och ni kan ha hur många insamlingar ni vill per organisation. Avgifterna är exklusive moms och transaktionskostnad från betalväxel, kortbolag eller mobiloperatör.

Support

Föreningsinsamling.se drivs av startupbolaget Funder. Har du frågor så kan du säkert hitta svar på dem i vår kunskapsportal. Annars går det även bra att ställa frågor via email [email protected].